Mental sundhed

Vi skaber livsduelige hele mennesker, der tager ansvar for sig selv og det forpligtende fællesskab. Alle skal lære at tage ansvar for egen og andres trivsel.

Englystskolen understøtter åbenhed og anerkender forskellighed. Vi arbejder med den enkeltes selvværd og selvtillid, hvor evnen til at turde være sig selv og turde sige fra, vægtes højt. Vi ønsker, at alle elever bliver robuste og klar til at møde livet og dets forandringer.

Det er vigtigt, at vi lærer eleverne selvindsigt, så de bliver i stand til at håndtere en balance mellem belastninger og restitution.

Skolen inddrager sundhedsplejersken samt de lokale idrætsforeninger i arbejdet med sundhed og trivsel i det omfang, det giver mening og der er behov for.