Forældreråd

På Englystskolen opfordrer vi til, at der oprettes forældreråd i alle klasser. Forældrerådet består af ca. 4-5 forældre, og de vælges på det første forældremøde i det nye skoleår.

Forældrerøddernes opgave er, via sociale arrangementer for forældre og elever i klassen, at være med til at skabe klassens historie. Disse arrangementer er vigtige i forhold til fællesskabet i klassen, fordi børnene ser, at forældrene er engagerede omkring deres skolegang og fordi, det bliver nemmere at samarbejde, når man kender hinanden.

Forældrerådet kan spille en vigtig rolle, hvis der kommer nye elever i klassen, så forældrene til det nye barn i klassen bliver budt velkommen og informeret om f.eks. planlagte sociale arrangementer.

Hent inspiration på www.forældrefiduser.dk