Skole/hjem samarbejde

Vi har fokus på måden vi kommunikerer med hinanden på.

For at sikre det bedste samarbejde mellem skole, forældre og elever er det vigtigt, at vi har en god tone i dialogen, eller når vi taler med og om hinanden.

Vi har en fælles opgave i, at sikre det bedst mulige læringsmiljø for eleverne. Det bedste grundlag skabes, når eleverne kan mærke, at der er en god dialog og godt samarbejde mellem skole og forældre.

Det er vigtigt at gå til rette vedkommende, hvis man undrer sig over noget. Vi ønsker at blive talt pænt om, og hvis der er grund til andet, vil vi rigtig gerne høre det. Vi kan kun udvikle os og ændre, hvis vi ved, hvad der rører sig.

Når man skal kommunikere, er det vigtig at have modtageren for øje, specielt hvis der er tale om skriftlig kommunikation, som meget ofte kan opfattes meget mere negativt end egentlig ment fra afsenderen. Skulle der være et følsomt problem, anbefaler vi at tale om det via telefon eller et møde, hvor alle kan se hinandens i øjnene.

Samarbejdet mellem skole og hjem består af følgende:

• Forældremøder: Fast årligt møde – evt. fyraftensmøder
  • Skole/hjem samtaler tilbydes 1 gang om året til alle